Stradbroke Island

2010-04-24 - 04:01:31
Så nu har jag lite tid över och tänkte berätta mer om paradis ön Stradbroke island. Vi började våran resa kl 6am och vi var otroligt trötta men förväntansfulla. Vi tog en buss in till central stationen där vi mötte Sanna och Henrique. Vi satte oss på ett tåg till Cleveland och där ifrån tog vi oss till färjan. Vädret under våran resa var inte roligt, regn, regn och ännu mer regn. När vi anlände till Straddie så var regnet fortfarande med oss och vi bestämde oss för att ta en power nap på en timma. Efter det var väret bättre och vi började utforska ön. Vi hittade liqour store och efter några timmar på stranden begav vi oss tillbaka till vårat hostel där vi öppnade våra vinboxar (goon som dom kollar det är i Australien, billigt vin). Denna kväll blev vi kvar på vårat hostel och spelade biljard, pingis, sjöng i hängmattor och gick natt promenader på stranden.

Den andra dagen började även den kl 6am, pigga (?) och glada började vi gå mot viewpoint för att försöka få se delfiner och se den fina naturen. Efter en promenad på cirka 45minuter kom vi fram och det något av det vackraste jag någonsin sett, stränder så långt ögat kunde nå, höga vågor, klippor och vi såg vilda delfiner! Det går inte att beskriva känslan vi kände när vi stod det, det var så otroligt mäktigt!!

Efter den otroliga upplevelsen gick vi tillbaka för att möta upp resten av "familjen" som nu hade anlänt till ön. Vi gick ner på stranden, njöt av livet och framåt kvällen gjorde vi oss iordning, tog vårat pick och pack för att äta på en fin restaurang som låg precis vid havet. Och jag kan nog säga att jag pratar för alla när jag säger att maten vi åt där, var helt underbar! Kvällen fortsatte sedan vid biljardbordet, vi tog en sväng till öns kanske ända pub och kvällen avslutades på stranden runt en brasa.

Det var våran helt magiska helg på Stradbroke Island. Här kommer bilder som får beskriva våran helg ännu mer.




XOXO
hej

1 Kommentarer

stina

Lyckos dig som har sett delfiner i havet!!!!!!!!

Jag saknar dig jette mycke!!

Vi har jette fint väder.

jag cyklade till loke igår!



KRAMAR STINA



2010-05-09 / 16:57:23 /

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback