i found nemo

2010-12-30 - 12:24:30
Ja nu har det hänt lite igen. Vi var ute på dykturen en hel dag. Det var helt obeskrivligt. Underbart väder, underbart rev, underbara instruktörer, underbar världen där under. Jag visste att jag alltid älskat att snorkla men detta var nåt helt nytt och nu är jag mer än någonsin sugen på att ta dyk certifikat!

Dagen efter var vi iväg och kolllat in flera vattenfall.
Och eftersom det är wet season nu så är det helt underbara, mycket vatten och fint. Vi har också hunnit byta plats och hotell. Vi bor just nu på ett jätte mysigt hotell mitt i Cairns city och har utsikt över hamnen och havet. Igår gjorde vi Cairns osäkert genom att festa till det och var ute hela natten.

Idag åkte vi till en Creek med kristallklart vatten och det var kanske det finaste jag sett i hela mitt liv. Vi spenderade hela dagen där och vara njöt, solade, badade och gick till en lookout. På väg dit såg vi en sköldpadda, en ål och en orm!

Imorgon ska vi ta vårat pick och pack och åka till Port Douglas. På dagen ska vi försöka hinna med ett till vattenfall och sedan en sväng till regnskogen, daintree för att kanske få se lite fräcka djur. På kvällen ska vi såklart fira in det nya året, vilket jag kommer göra 9 timmar före er, känns lite konstigt..

Ta hand om er. Bilder kommer väl när jag känner att jag har tid. Just nu vill jag verkligen inte spendera någon tid till att fixa med det, men det kommer förhoppningsvis när jag kommer hem igen.



xoxo
hej

2 Kommentarer

mamma

Va härligt Malin! Kramar från oss alla, Älskar dig!!!

2010-12-30 / 19:59:43 /
Monica (kusin)

Oh vilket härligt kort!!!! Gott nytt år på dig!

Kram!

2011-01-01 / 18:05:07 / http://monicaivarsson.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback