näst sista

2010-11-29 - 12:49:27
Så efter en helg som mest spenderades med att sova och ta hand om mig själv sitter jag här nu och har gjort min första dag på mitt näst sista block. Och vad ska jag säga om det här blocket? Vi går 8-5 nästan varje dag, ÄVEN fredagar som vi brukar ha lediga. Detta är för att det här blocket bara är fyra veckor istället för fem. Vi har tre ämnen, massa assessments, även rapporter som vi varir bortskämda med att inte ha... Vi har även två grafisk design ämnen som inte är mina favoriter, men såklart komma jag ta mig igenom det här. Jag kan ju allt (?)!

I helgen tog jag det bara lugnt. I lördags tränade jag, åt djungelvrål (tack mamma) och gick en härlig långpromenad längs riverside. I söndags firade vi första advent med att åka till Surfers Paradise och såklart åkte vi en sväng förbi IKEA på hemvägen. Där inhandlade jag lite godis (har blivit en chokladmänniska, galet efter så många år nästan utan choklad), PEPPARKAKSDEG (tänker på dig Johanna och våran tradition med pepparkaksdeg, mysteriet på greveholm och Sunes jul, saknar det) och kaviar.

Nu ska jag ta och krypa i säng, mår inte bäst just nu tyvärr. Näsan rinner lite, halsen börjar kännas att den finns där och jag tycker det är en aning kallt trots 25 grader. Nåt står alltså inte helt rätt. Men men, nya tag imorgon!

Tänkte jag skulle visa er några bilder som jag tog på min promenad i lördags, längs med Riverside på floating walkway, jätte fint och mysigt, bara jag och min ipod!







(På den här bilden ser man vårat hus. Om ni kollar på höghusen som finns i en klunga längst till vänster, så är vårat hus det längst till höger i den klungan, bakom bron, det är näst högst tror jag :) Om ni förstår? Aja, där bor vi iaf på 30våningen)

xoxo
hej

0 Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0