själv

2010-11-27 - 04:36:39

Jag har tänkt väldigt mycket den sista tiden, av flera anledningar som jag inte tänker gå in på för dom är alldeles för privata. Men jag tänkte dela med mig av en del av mina tankar.


Just nu tänker jag såklart mycket på att vi har 3 månader kvar i Australien. 11 veckor som jag vill ta vara på, njuta av till fullo. Och det är inte lätt alla gånger, det är mycket som ska ”tänkas bort” för att kunna njuta till 100%. Men jag känner att det är värt att göra det, för mina 3 månader i Australien kommer aldrig komma tillbaka, dom kommer aldrig finnas igen. Såklart kommer tiden som jag missar inte heller komma tillbaka, men det är året är något speciellt, så speciellt att jag aldrig kommer uppleva nåt ens liknande det här. Jag saknar er hemma, så sjukt mycket ibland. Men jag får hoppas att ni menar det ni säger, att ni finns kvar, att allt finns kvar när jag kommer hem, det är det  som får mig att orka med.


Sen har jag också tänkt på hur viktigt det är att få tid för sig själv, inte tänka på någon annan, bara mig, Malin Gunilla Larsson. Jag hade innan jag kom hit lite svårigheter med att vara själv, tyckte inte alls om att vara själv. Men här nere har jag lärt mig att man behöver vara själv ibland, men behöver tänka själv och inte alltid luta sig mot någon annan. Nu står jag på egna ben och jag har aldrig känt mig starkare. Det här året (eller 10 månader än så länge) har gett mig så mycket mer än en utbildning, vänner för livet, äventyr som aldrig kommer glömmas bort. Det har gett mig mig själv, att växa som person och klara mig själv.


Ni som orkade läsa detta får ha överseende med att sånna här inlägg kommer ibland, haha. Ni läser ju dom frivilligt. Men jag vill att ni ska veta att allt kommer direkt från hjärtat. Och jag mår bra när jag får skriva av mig, då får jag nästan säga dom här saker högt och då förstår jag dom bättre själv också.


Som jag sa när jag var liten "jag kan allt"!

xoxo

hej

4 Kommentarer

jannice

Klart du kan allt! Blir glad när jag läser sånt där, glad för din skull! Älskar dig! :)

2010-11-27 / 08:13:54 / http://coloursofme.blogg.se/
mamma

Älskar dig gumman!!! <3<3<3

2010-11-27 / 09:50:37 /
Pappa o Åsa

Vi är jätteglada för din skull och väldigt stolt!



Älskar dig! <3<3

2010-11-27 / 18:10:12 /
Monica (kusin)

Du kommer att ha vuxit flera decimeter efter det här året! Mycket bra erfarenheter kommer du att ha, som kommer att hjälpa dig i livet!

Kram!

2010-11-28 / 22:27:20 / http://monicaivarsson.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback