bullbak

2010-10-21 - 07:44:16
Ja det här med att baka bullar i Australien är inte så lätt som man tror. Det är inte direkt som i Sverige. Dom har inte vanlig jäst, dom har "dry yeast" och det fungerar tydligen inte alls som vanlig jäst. Men men, jag gjorde ett fösök! Så nu har jag bakat cirka 40 bullar med kanel. Men det är inte bara jästen som inte är som hemma. Våran ugn är lite speciell för man kan inte se hur många grader man ställer in för det är bort skrapat. Så jag drog på en chansning, gick lite på känn, haha. Första bullarna blev lite brända men sedan gick det bra. Jag tror dom kommer bli uppskattade!!

Här är bildbevis, jag hann även med att göra ett armband till Igor som fyller år, medans bullarna jäste.



xoxo
hej

0 Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0