1år

2011-01-25 - 08:33:12
Ja mina vänner, idag har jag inte rört svensk mark på 1 helt år. Helt sjukligt vad tiden går fort. Kändes som nyss jag hade en av de jobbigaste dagar och nättrer i mitt liv, alla hejdå, alla panik attacker.. Men nu är jag här. Varit borta i 12 månader. Det här året här varit det bästa, roligaste och mest händelserika år jag någonsin haft, men också det jobbigastte, nyttigaste och svåraste år jag gått igenom. Tänka sig hur det kan vara så, så mycket kul och roligt men ändå så mycket jobbigt och tufft.

Jag tänkte att idag passar väl inget bättre än en lista
med saker jag saknar, förutom nära och kära.

- Svenskt godis
- Kranvatten som inte smakar jord
- Falukorv
- Varm korv
- Knäckebröd
- Kaviar
- Messmör
- Vanligt golv, inte heltäckningsmattor
- Golvvärme
- Bada i sötvatten
- Spela fotboll
- Östersund
- Midnattssol
- Svenska eluttag
- Svensk pizza
- Nacho tallrik
- Kebab tallrik
- Äta lax (svindyrt här i aussie)
- Vintermys
- Snö
- Pulka
- Skoter
- Tända en brasa och mysa
- Lägga mig i ett kallt rum under ett varmt tjockt duntäcke
- Elljusspår
- Titta på tv (bara skit på tv här, kan räkna på en hand hur många ggr jag kikat på tv här)
- Allt finns nära, familj och vänner på en bekvämt avstånd
- INGA stora äckliga spindlar, ormar och andra insekter
- Standarden på hus och lägenheter
- HM, Gina, MQ, Carlings, alla klädbutiker men mest HM
- Internet (här har dom sämst interne, segt och man betalar på hur mycket man använder, vilket är lika med typ inget youtube!)
- Springa och känna att jag vill ta på mig ett plagg till istället för att slita av mig allt
- Köpa frukt och grönt utan att bli ruinerad
- Tvätta och känna att det inte tar 100 år för kläderna att torka (som ni vet, luftfuktigheten här är inte låg)
- Köra bil på RÄTT sida (är less på att växla med vänster hand)
- Ett säkert land, Inga stora naturkatasrofer
- Att fläta alla flickors hår

Jag har säkert glömt hälften av alla saker som jag varje dag kommer på att jag saknar.



xoxo
hej

2 Kommentarer

Johanna

Gumman snart är du hemma då är jag med hemma då ska vi göra allt på din lisa <3

2011-01-25 / 08:43:30 / http://johannaskog.blogg.se/
jos

oooh malins flätor är de bästa! :)

2011-01-31 / 10:06:01 /

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback