Genesis 1

2010-02-11 - 14:06:57

Våran första riktiga dag här på Genesis 1 har verkligen varit toppen. Vi började dagen med att äta frukost tillsammans, jag, Emmy och Shannon. Efter en god frukost gick vi en 'morning walk' för att se lite mer av området vi bor i. En toppen start på dagen. När vi kom tillbaka till Genesis 1 tog vi våra saker och gick till poolen. Nu låter det som att den är långt bort men den är precis utanför mitt fönster, jag har poolview. Och där har vi varit hela dagen, badat, solat, pratat, ätit fruktsallad och träffat några av dom som också bor här på studentboendet. En kille som heter Alex som är från Australien, ett gäng svenska tjejer och några till. Alla är verkligen jätte trevliga här, kommer trivas jätte bra känns det som! Till middag gjorde vi tre roomies kycklig sallad, oootroligt gott. Och nu sitter vi framför nåt tv-program och Shannon fixar våra naglar. Lägger upp bilder på dom sen, hon är jätte duktig!! :)

Vi kommer jätte bra överens med Shannon. Vi gillar samma saker och alla vi umgås hela dagarna här nu (iaf dom två vi har varit här, haha). Det är så himla bra att Shannon är från Canada för nu pratar vi engelska hela tiden. Känns redan som att jag har lärt mig jätte mycket.

Imorgon ska jag och Emmy åka med hennes motala kompisar till Surfers Paradise. Ska bli super kul att se stranden och få bada lite i havet. Kanske se några som surfar också. Jag ska absolut prova det, men inte denna helgen, väntar med det till ett senare tillfälle. På vägen hem från Surfers ska vi in på Ikea en sväng så jag och Emmy kan köpa lite saker till våra rum och lite till lägenheten så vi får det lite mysigare. Det känns som att det kommer bli en helt underbar helg!

Det är några som har frågat efter min adress här nere:
1848 Logan Road
Upper Mt Gravatt, Queensland 4122
Och jag bor i Unit 54B.

Här kommer lite bilder från våran dag:


Vi hörs efter helgen, då ska ni få mer bilder!

xoxo

hej

1 Kommentarer

Monica (kusin)

Poolview! Coolt ord! Låter ju riktigt bra där hos er! Bra att ni har fått ett gott förstaintryck! Nu kommer det antagligen bara att flyta på ;-D

Ha det bra tjejer!

Kram!

2010-02-12 / 15:59:31 / http://monicaivarsson.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0