The weekend

2010-05-17 - 09:53:29
Helgen har varit mycket bra. Min hemlängtan försvann mer och mer och jag blev på betydligt bättre och gladare humör under fredags kvällen. Jag gick över till brudarna i unit 2 och tog ett glas vin. Lite senare på kvällen tog vi på oss våra high heels för att göra stan osäker, nattklubben Fridays var målet. Där dansade vi och hade trevligt tills fötterna var ömma och tröttheten kom smygande. Tur jag har träffat så underbara vänner här nere som kan få mig att må bättre när jag är nere, tack alla ni!

Lördagen erbjöd som vanligt lite fotboll!! Vi började med picknick vid fotbollsplanerna (se bilderna nedan). Jätte härligt väder och det kändes precis som en svensk sommardag. Efter det gick jag och Sanna hem, fixade oss lite och klädde på oss lite för att senare gå till planerna igen. Efter det satte vi oss och lyssnade på musik, tände ljus och gjorde oss redo för att åka in till Limes där Emmy jobbade. Vi var på Limes ett tag, minglade lite och sen drog vi vidare till The Valley där vi dansade ännu en natt :)

Igår tog jag det bara lugnt
. Kikade lite film, pluggadet lite och det blev en tidig kväll.
Idag började vi kl 8 och skulle sluta kl 5 men idag gick vi till Art Gallery för att kika in en konstnär där som hade en utställning av skulpturer som såg precis ut som människor. Det är jätte svårt att förklara med det kommer bilder om någon dag då jag har fått bilderna från Nisse. Det var iaf hur fränt som helst! Kom hem vid 2 tiden och har pluggat sedan dess. Nu ska jag alldeles snart springa iväg till gymmet med Charlotte. Och apprå det, tror jag måste köpa mig ett par långbyxor som jag kan träna i, det börjar bli på tok för kallt här i Brisbane nu!!



xoxo
hej

0 Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0