TUESDAY

2010-09-22 - 06:12:02
Sitter i skolan just nu. Vi har varit här sedan 8 imorse och kommer sitta till kl 5.. Suck.. Det är lite jobbigt med så långa dagar nu eftersom vi blev så bortskämda förra blocket då vi max, absolut max gick till halv 2. Så det är en aning svårt att vänja sig men det är ju trots allt bara första veckan på blocket än.
.
Idag har vi haft Design for screen and interactivity. Där ska vi kolla på olika hemsidor, skriva rapport och till slut ska vi göra en mockup (ett förslag) i photoshop hur en hemsida kan se ut, med all design. Hoppas att det kommer bli kul, dock mycket teori, men det är väl nödvändigt det också antar jag.
.
Nu har vi Computer graphics 2 och det känns mycket roligare. Vi ska designa en Annual Report för ett valfritt företag, jag har valt Absolut Vodka. Tyckte det kändes kul eftersom deras design är rolig och fräck och det är ett svenskt företag. Sedan ska vi göra layout och design till en Graphic Design Magazine, ska bli roligt, mycket, mycket jobb men kuuuul! Vi ska även jobba i mitt favvo program, InDesign, JIPPI! :)
.
Nu är det bäst att jag fortsätter göra lite research på annual reports!
.
xoxo
hej

1 Kommentarer

Marielle

Absolut Vodka är väl inte svenskägt längre, eller? :-P

2010-10-05 / 23:03:09 / http://marielletorgersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0