KAN JAG FÅ ETT STYCKE FRISK LUFT?

2011-02-21 - 08:31:25
Min dag. Vaknade, pratade med en väldigt speciell person vilket ledde till att jag fick småspringa till bussen. Jag hann till bussen men under de 5 minuter som jag sprang hann jag bli rejält svettig. Idag är det nämnligen 34 grader och 80% luftfuktighet. Det är varmt, nästan för varmt, allt är fuktigt och det är sjukt tungt luft. Aja, till bussen kom jag iaf. På stan träffa jag Emmy och jag shoppade alldeles för mycket men det va ju faktiskt min sista sväng i Brisbane, ni förstår inte hur tungt det känns att säga.. Vi fikade på favvo stället The Coffe Club och försökte få lite frisk luft. Idag skulle jag ge mycket för en kall vinterdag, ett stycke frisk luft.

Nu är jag hemma efter en bra dag på stan.
Har precis lagat Chili och försöker att inte svettas bort genom att sitta cirka 20cm från fläkten (vi har ingen AC i huset där jag bor). Det har varit sol hela dagen men nu är det storm. Det har blixtrat och åskat i ungefär en timma och det ösregnar. Det åskar så mycket att jag blir rädd. En gång var det så nära att jag va tvungen att hålla för öronen, så högt var det.

Idag har jag även börjat packa. Vilket känns sådär och som en omöjlighet. Jag kommer få slänga så mycket. Och jag hatar att slänga, vad ska jag slänga? Aja tur jag har två dagar till på mig. Nu ska jag ta en paus i packande och kolla på Pearl Harbour, underbar film. Sen om stormen kan sluta ska jag försöka ta mig en springtur i värmen!

Dålig bild men såhär ser mitt försök till en början att packa ut:



xoxo
hej

0 Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0