akta er för krokodilerna

2010-12-23 - 03:45:40
Jaha, just ni sitter vi fast någonstans mellan Airlie beach och Cairns. Vi har suttir här i cirka två timmar. Vi sitter fast här pga REGNKAOS. Vi kanske kan ta oss förbi den översvämmande floden, och kanske inte. OM vi får försöka ta oss över så sa dom till oss att akta oss för krokodilerna som kan komma simmandes i den översvämmnade floden. Känns både spännande och livsfarligt men det ska nog gå vägen. Just nu vill vi bara komma fram till Cairns så inte hela julen är förstörd.. Men vi försöker att hålla humöret uppe och tänka positivt. OM vi inte kan komma från till Cairns kommer vi åka tillbaka till Airlie beach och spendera några dagar där. Vi har iaf en plan B. Nu vill jag inte att ni ska freaka ut där hemma, vi gör inget dumt, vi kommer inte försöka ta oss över om det inte är säkert!!

Annars har v haft det toppen i Airlie beach. Vi köpte fiskespön och fiskade igår, vi fick 5 fiskar totalt. Jag fick någon typ av blåsfisk som blåsde upp sig som tusan och såg läskig ut. Så vi rörde den inte och det var tur det för den var jätte giftig och vi var tvungna att skära av linan. Men det var riktit kul att fiska och vi såg massa färggranna fiskar. Vi glömde dock bort hur stark solen var så vi brände oss lite, även fast solen knappt var framme, så vi lärde oss en läxa!

Jag hör av mig så fort jag vet något mer om vädret och vägarna.
Om jag inte har tillgång till internet önskar jag er ännu en gång en riktigt riktigt God Jul och håll tummarna för oss!



xoxo
hej

2 Kommentarer

Pappa

Ring Mike Dundee

2010-12-23 / 10:12:14 /
Monica (kusin)

Håller med pappa jag, ring Dundee!Hihihi! Tog du några kort på fisken! Lät lite otrevligt att den var giftig. Hur är den farlig för människan då, genom ätning eller räcker det att man tar i den?

Du får ha en riktigt god jul Malin! Sköt om dig!

Kram!

2010-12-24 / 07:46:21 / http://monicaivarsson.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback