blacktip shark

2010-12-26 - 08:15:44

Igår hittade solen oss igen. Så igår spenderade vi dagen vid havet för lite fiske. Efter fisketuren utan lycka var det dags att inviga poolen och poolbaren. Vi bor så himla fint så jag kan knappt ta in allt! Efter den heldagen var det dags för lite brasiliansk bbq, älskar den maten, jag ska laga den till alla sen när jag kommer hem, om jag lyckas, haha. Efter middagen tänkte vi gå och fiska igen för att prova lyckan på kvällen, men precis när vi klev utanför dörren började regnet ösa ner. Så det blev en filmkväll istället men glass :)

Underbart väder idag också, lite sol och lite moln, perfekt. Klev upp 5.15 för lite morgon fiske, och det var det värt! Vi fick se två black tip sharks fiskas upp, sjukt coolt! Vi hade dock ingen lycka men jag var lika glad för det och sprang runt och tog kort och kollade på när alla andra fiskade, (pappa här använder dom fiskar som lever till bete, annorlunda men väldigt kul, dom bara kastar ut fisken och sen får den simma runt lite tills en större fisk vill äta den). Efter fisket var det poolen som gällde igen, blev även en sväng till gymmet och nu väntar middag, chili pasta :)

Och som det ser ut nu kanske vi inte kan komma hem i tid till Brisbane, 5 vägar är avstängda pga regnet... Men det är ett senare problem, vi fortsätter att njuta och får lösa det när det närmar sig.

Bilder har jag ännu inte orkat och hunnit fixa, men det kommer när jag har tid, hoppas ni förstår mig!

God fortsättning på er alla!
xoxo
Idag hittade solen oss igen! Så dagen har spenderats vid havet för lite fiske, vid poolen för lite drinkar och bad och nu väntar brasiliansk bbq, kvällsfiske och ost och kex. Jag och Emmy Häggkvist living the dream!
hej

0 Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0